är vi alla sossar nu..?

Jag tog den här bilden på första maj när jag var förbi Syndikalisternas demonstration för att lyssna på henne Khaled. Jag hade helt glömt bort den, trots att jag tog bilden för att den illustrerar så väl känslan jag har av att idén om den stora styvmoderliga staten är så djupt förankrad hos oss svenskar att t o m anarkisten kämpar för den..

Anarkisten/mutualisten är sällsynt idag för även om människor utger sig för att vara det, så är det förvånansvärt sällan dom visar sig vara annat än statskramande sossar eller kommunister när dom öppnar munnen..
Men jag antar att det låter koolare att säga att man är anarkist, när man går på fest..

Kommentera

