mossig moralism..

”I likhet med Koljonen läser jag hellre en bok än städar, går hellre på bio än tvättar.
Men jag skulle aldrig låta min lust bli last för andra.”

Citaten ovan är från Mossa Linderborgs försök att sparka liv i den lite insomnade RUTdebatten, där hon på något märkligt vis vill mena att pengar överförs från den allmänna välfärden till Krösus med anhang, något som konstigt nog inte diskvalificerar ROT vilket används i lika höga grad av höginkomsttagare.
Verkligheten kära Mossa, är ju den att skatteintäkterna snarare ökar med reformen då fler arbetstillfällen skapas och reformen bekostar sig självt. Och än viktigare är ju att den, trots sina brister, gjort en svart bransch vit, vilket påverkat en massa människor positivt då dom nu kan tillgodose sig pension och att deras tidigare sysselsättning blivit uppvärderad till arbete. Bara i min direkta närhet vittnar flera hantverkare om hur dom ”momsfria” jobben är ytterst sällsynta idag..

Hela ditt citat pyser av en, i mina ögon, vidrig moralism och ett skuldbeläggande som får mig att utgå från att du själv städar toaletterna och ditt skrivbord på redaktionen. Dessutom är det en bra sammanfattning av dagens vänsters förakt för vissa yrkeskårer och den ideologiska missunsamheten..
Mossa, missar du även med flit att RUT används flitigt av äldre vilka nu har möjlighet att betala för tjänster som Hemtjänsten inte får erbjuda som t.ex. matlagning, tvätt av fönster och mattor. Du vet, sådant som hör ihop med livskvalitet och är något jag tycker en har rätt till även på ålderns höst…?

Dagens: the Ruts – Something That I said

(Däremot inte sagt att jag är helt för RUT och ROT)

Kommentera

