den starkes rätt..

Jag fick en Tweet idag som gjorde mig både förfärad och förbannad..

Nog för att jag förstod att det är många kvinnor som lever med en oro för överfall men att det var så här illa hade jag inte ens i min vildaste fantasi kunnat tro..

Personer som uppgett att man under den senaste ettårsperioden någon gång avstått från att ge sig ut på kvällen av oro för att bli överfallen eller på annat sätt hotad. Personer 16 år och äldre.
2008–2009. i procent

Förvisso är det fortfarande gruppen unga män som utsätts för våld på allmän plats och gruppen ”utsatta för brott” är ganska liten men osäkerhet, oro och rädsla är oerhört förödande och är något samhället måste ta på allvar..
Det är väldigt många människor, män som kvinnor, som faktiskt avstår saker och beskär sina liv pga otrygghet och det är inget ett öppet samhälle kan eller ska acceptera, det är en jävla skandal för att tala klarspråk..

Jag vill slippa enkelspåriga analyser och lösningar a la SD eller V men vill till en början se fler patrullerande poliser och en diskussion om egenansvar och en vitalisering av rättsstaten..för det är varken invandrarnas, borgarnas eller..

Kommentera

