träskorna..

Susanna Alakoski skriver i dagens Expressen om barnfattigdom och avslöjar med tydlighet sin politiska hemvist när hon föraktfullt talar om Svenskt Näringsliv, och jag antar att vi även ska läsa in borgare/höger i ordet, som ”kostymerna”.

Jag blir däremot lite förvirrad när hon talar om sin uppväxt i  fattigdom, för var det inte just under de där gyllene SocialDemokratiska åren hon växte upp..

Jag vet något om fattigdom. Mina föräldrar arbetade. Vi var fattiga ändå. Vi var invandrare, levde på minimilön. Båda mina föräldrar arbetade svart för att dryga ut kassan. Alltid trötta. Alltid värk.

..jag vill inte på något vis förminska hennes upplevelser men det behövs sägas att hennes familjs ekonomi, enligt vad hon själv beskriver i sin bok, hade varit bra mycket bättre om inte hennes far hade varit en alkoholist av värsta sorten..

Dagens: Robyn – Dancing on my own(Deadmau5 Remix)

Ett svar to “träskorna..”

  1. […] men jag vill mena att debatten är helt baserad på känsloargument, vilket jag bl a skrivit om här och här.. Och jag känner att det behöver förtydligas vart Sverige befinner sig, så därför […]

Kommentera

