det var alltså så det gick till..

 

När religionen går in går sannerligen vettet ut. Det är fascinerande hur denna ”goda och kärleksfulla” människa njuter av att Gud ska ha dödat tusentals människor, förstört drömmar och livsverk för ytterligare hundratusentals människor och att minst lika många människors, om inte fler, liv fortfarande är i fara, allt för att den kärleksfulla Guden skulle övertyga ateister ”of their evil ways..”

Jag är ledsen men jag har fruktansvärt svårt för att ta troende människor riktigt på allvar, man väljer att nöja sig med en världsbild äldre än tryck-konsten och det enda man gör är att förminska universums alla verkliga mirakler till ”..det är guds skapelse..” vilket egentligen är en mer torftig och fattig förklaringsmodell än BigBang och evolutionen. Fast för min egen del är det den onda Guden i torah, bibeln och Koranen som gjorde mig till en övertygad ateist när jag var liten, för vem vill dela evigheten med en sån barnslig, hatisk och fruktansvärd varelse..

”Go to Heaven for the climate, Hell for the company”.
Mark Twain

 

Dagens: Mauro Scocco – Det Finns

 

 

Kommentera

