julle åsna..

Jag har ingen direkt åsikt angående åtalet mot Julian Assange, jag är alldeles för oinsatt, däremot är jag konfunderad över att så många människor tycks anse att en individ som påmålats positiva egenskaper per automatik inte kan begå/ha mindre smickrande handlingar/åsikter..

Julle har i mina ögon framstått som en kille som vill bli kändis men inte riktigt är beredd att betala priset för det, jag tänker främst på att han väljer att stå som ansvarig utgivare för Wikileaks men till en början inte var beredd att ta ansvaret det innebär.

Nu verkar han ha skitit i det blå skåpet igen, sedan tidigare har ju WikiLeaks samarbetat med den kände anti-semiten och politiske historierevisionisten Israel Shamir som varit kontaktperson för WikiLeaks i Ryssland men det kan ju vara så enkelt att man bara har varit omdömeslös eller inte haft resurser att göra en bakgrundskoll, och till det det lätt absurda försvarstalet på twitter..

Frågan är om WikiLeaks fått ut något av att ha Julle & Israel med på tåget..

Kommentera

