hon bad om det..

Det här  kanske låter som ett skämt, men så är det dessvärre inte.
Jag har precis tankat ner den undersökning om sexuella trakasserier i Kairo som Egyptian Center for Women’s Rights (ECWR) genomförde 2008, vilken visar på ett utbrett kvinnohat i staden. Jag får återkomma när jag har hunnit läsa igenom den och skapat mig en egen bild, men det lilla jag tagit del av innan är skrämmande.
Men nu har man alltså lanserat ”trakasserikartor” där s.k. hotspots är markerade..

”There are numerous theories as to why harassment is so common in Cairo. Some attribute it to a growing Muslim conservatism spreading the idea that women should stay out of the public sphere. Others cite widespread unemployment among the youth, leaving them bored, frustrated and unable to marry. Many Egyptians see a broader breakdown of courtesy and morals, a malaise from Egypt’s poor economy and political stagnation.”

Det får mig att minnas tiden då jag vara arbetslös, jag antastade tjejer från det att jag gick upp tills då jag gick och la mig igen..

Ett svar to “hon bad om det..”

  1. Kvinnorna snodde väl dina jobb så det var inte mer än rätt att du trakasserade dem.

    Stör mig på att författaren till texten inte skriver ”male youth” utan nöjer sig med ”youth”, när denne åsyftar skaran manliga ungdomar.

Kommentera

